Mijnnieuweschilderij.nl

5.0

Onze reviewscore op Google

FAQ

Kwaliteit van de schilderijen

Lijkt de reproductie goed op het originele schilderij?

Zeker, met uitstekende kwaliteit olieverf wordt ieder schilderij tot in de kleinste details nageschilderd, in de stijl van de oorspronkelijke schilder. Een replica kent echter niet de vervaging in kleur, beschadigingen of gebruikssporen zoals het originele schilderij heeft.

Mag je een replica kopen die bijna sprekend op een origineel schilderij lijkt?

Ja, op grond van het Europees Auteursrecht wordt bepaald dat een schilderij mag worden nagemaakt of gereproduceerd wanneer de oorspronkelijke schilder tenminste zeventig jaar geleden is overleden. Het mag natuurlijk niet worden verkocht als het originele schilderij, waardoor mijnnieuweschilderij.nl uitdrukkelijk spreekt over replica’s.

Kan ik de kwaliteit beoordelen voordat ik een schilderij bestel?

Mijnnieuweschilderij.nl is een webshop, wat betekent dat er geen mogelijkheid is om in een fysieke winkel, galerie of andere locatie de schilderijen kunnen worden bezichtigd. Wel vinden wij het erg belangrijk dat u tevreden bent over de kwaliteit van het schilderij, wat betekent dat indien u niet helemaal tevreden bent over de kwaliteit van het schilderij, u deze terug kunt sturen en de factuur niet hoeft te betalen.

Bestellen

Kan ik een schilderij laten opspannen of inlijsten?

Ja, deze mogelijkheden worden aangeboden bij ieder schilderij. Het schilderij wordt kosteloos opgespannen op een houten frame. Op een separate pagina vindt u tevens al onze lijsten. Wanneer u bij een schilderij naar keuze de gewenste lijst selecteert, ziet u de prijs van het schilderij inclusief de gekozen lijst.

Kan ik een andere formaat bestellen dan de te kiezen opties?

Ja, dat kan. Als u met ons contact opneemt en de gewenste maat doorgeeft, zullen wij nagaan of dat mogelijk is en vervolgens een vrijblijvende offerte toesturen.

Kan ik een schilderij kiezen dat niet op de website staat?

Ja, dat kan, indien de schilder waarvan u een schilderij zou willen minstens zeventig jaar is overleden. Als u de naam van de schilder en het betreffende schilderij aan ons doorgeeft, zullen wij de mogelijkheden voor u opzoeken en vervolgens een vrijblijvende offerte toesturen.

Betalen

Moet ik vooraf betalen?

Nee, dat hoeft niet. Wel kan het zijn dat we in uitzonderingen vragen om een aan- of deelbetaling, bijvoorbeeld bij een grote bestelling.

Onderhoud

Hoe moet het schilderij worden onderhouden of schoongemaakt worden?

Indien het schilderij in een ruimte hangt waarin niet of nauwelijks wordt gekookt of gerookt, volstaat het om het schilderij met een plumeau of niet-pluizende doek af te nemen.

Moet het schilderij gevernist worden?

Als u het schilderij in een ruimte hangt waar met enige regelmaat wordt gekookt, gerookt of waar bijvoorbeeld door een open haard rookaanslag kan komen, wordt het aangeraden om het schilderij na een (half)jaar te voorzien van een slotvernis. Eventuele aanslag komt dan niet direct op de verf terecht.

Garantie

Wat als ik niet tevreden ben over het schilderij? Zit er garantie op?

Mijnnieuweschilderij.nl vindt het belangrijk dat u tevreden bent over (de kwaliteit van) het schilderij. Als u niet helemaal tevreden bent, kunt u het schilderij terugsturen en hoeft u de factuur niet te betalen. Dit geldt ook wanneer het schilderij behoorlijk afwijkt van de afbeelding op de website.

Aflevering

Hoe lang duurt het voordat mijn schilderij klaar is?

Bij een schilderij wat niet op voorraad is, is er een levertijd van zes tot tien weken, afhankelijk van de details van het betreffende schilderij, de tijd die het nodig heeft om te drogen, het gewenste formaat en beschikbaarheid van gekwalificeerde schilders. Een schilderij wat op voorraad is, ontvangt u binnen één week. In de meeste gevallen zal het schilderij echter speciaal voor u worden geschilderd.

Hoe word ik op de hoogte gesteld van wanneer mijn schilderij komt?

U ontvangt van ons een e-mail met de afleverdatum. Wanneer u niet thuis bent, zal de pakketdienst uw schilderij bij de buren kunnen bezorgen of de volgende werkdag opnieuw langskomen.

Wat moet ik doen als ik een beschadigd schilderij heb gekregen?

Mijnnieuweschilderij.nl vindt het erg belangrijk om de schilderijen zorgvuldig te verpakken en vervoeren. Mocht er bij het transport toch een beschadiging zijn ontstaan, ontvangt u van ons een nieuw schilderij waarbij eventuele onkosten voor onze rekening komen.

Updating…
  • No products in the cart.
1
Wij zijn ook via Whatsapp bereikbaar
Hallo! Waar kunnen we je mee helpen?